Hvor mange timer spilder dine medarbejdere på IT og printdrift?

Det er meget udbredt blandt alle landets virksomheder, at der bruges uforholdsmæssigt meget tid på IT-problemer. Det gælder både computere og printere, der volder mange problemer, ligesom internetforbindelser også kan drille. Der går faktisk adskillelige arbejdstimer med IT-bøvl, når man lægger 5-15 minutter her og der sammen – og det kan måske reddes med IT- og printdrift.

IT-bøvl sænker arbejdsglæden

Som medarbejder er det enormt demotiverende at bruge sin tid på IT-bøvl. Nogle større virksomheder har effektive IT-afdelinger, der kan rykke rimeligt hurtigt ud til problemerne. Andre, ofte mindre, virksomheder, har ikke nogen fast IT-medarbejder tilknyttet, og det er derfor den daglige stab, der må håndtere udfordringerne – eller vente på, at en servicetekniker er tilkaldt.

Er man som medarbejder ansat til at lave et bestemt stykke arbejde, er det som regel demotiverende og ødelæggende for arbejdsglæden at måtte lægge sine opgaver til side og blive forsinket, når der er udfordringer med teknikken.

Printdrift og IT-outsourcing kan være løsningen

her er den bedste loesning paa itdriftDet kan sjældent betale sig for mindre virksomheder at have en fuldtidsmedarbejder dedikeret til IT. I stedet kan man få rigtig meget værdi for pengene ved at indgå i et samarbejde med en IT-virksomhed om outsourcing af sine IT-opgaver og printdrift.

Ved printdrift forstås at en ekstern virksomhed varetager den nødvendige drift af ens printere. I nogle tilfælde er det endda at foretrække, at ens printopgaver ligger eksternt også, således at man slet ikke har sin printer i huset.

At outsource driften af sine printere og IT kan altså være et billigt alternativ til en dedikeret medarbejder, selvom det ofte er en betydeligt højere timepris. Til gengæld får man stabil og ikke mindst kompetent service. Forskellen på ens udmærkede medarbejdere med nogenlunde IT-kompetencer og en hel virksomhed af IT- og printnørder, er, at hos den eksterne virksomhed, er der langt flere kompetencer til stede, end der kan være i en enkelt ansat.

Køber man sig til IT- og/eller print-drift hos et eksternt bureau, får man altså mere fra pengene.

Vælg en autoriseret partner

Det kan være en fordel at vælge en, af producenten, autoriseret service partner. De har nemlig nogle beviseligt bedre kompetencer og ressourcer inden for lige netop det mærke, som de er autoriserede i at bruge, end teknikere, der ikke har en autorisation.

Med en autorisation følger nemlig visse goder – fx adgang til originale reservedele hos producenten og løbende relevant efteruddannelse. Har man således Xerox printere i sin virksomhed, er det en fordel at vælge en såkaldt Xerox Authorized Service Provider.

IT- og printdrift sparer mange penge

her er der penge at spareVed du reelt hvor mange timer, dine medarbejdere brugere på IT-bøvl? I en undersøgelse, fandt man ud af, at IT-bøvl er skyld i et tab på flere milliarder årligt – det koster nemlig mange timer i spildt arbejde. Ifølge Avisen.dk spildes der op mod 13.500 kr. pr. medarbejder om året, hvilket løber op i 9 milliarder i spildt arbejdstid om året. Tid, der kunne være brugt mere produktivt og til glæde for dine kunder!