Man skal ikke kimse af effekten af det gode gamle brev

letter

Digitaliseringen er for alvor sat ind i dagens Danmark. De unge har i dag knap nok nogen anelse om, hvad et fysisk brev er, for slet ikke at nævne en forståelse for, hvorfor det fysiske brev var så stor en del af kommunikationen mellem mennesker. Og man kan godt forstå dem. I dag kan det være meget svært at forestille sig en hverdag uden e-mails og sociale medier til at styre den daglige kommunikation mellem mennesker og til for virksomheder at markedsføre sig igennem.

Men netop når det kommer til markedsføring, skal man altså ikke kimse af effekten af et godt gammeldags fysisk brev. Fordi vi dagligt befinder os i den digitale verden, er vi efterhånden også blevet trætte af dagligt at modtage nyhedsbreve med den samme agenda og se annoncer, reklamer og opslag om produkter, som vi bliver nødt til at købe både i TV’et og på de sociale medier.

Skil dig ud fra mængden med en offline markedsføring

Hvis din virksomhed tør være anderledes og skille sig ud fra mængden ved at supplere den online markedsføring med en offline markedsføring, kan I derfor komme rigtig langt.

De fysiske breve er nemlig også efterhånden så sjældne, at når vi endelig modtager et, skaber det så stor interesse og nysgerrighed hos os, at vi bliver nødt til at læse det, inden vi eventuelt smider det i skraldespanden, eller lader det ligge på køkkenbordet.

Som modtager kan det altså være et frisk pust at modtage et fysisk brev med posten, netop fordi vi modtager så mange e-mails og nyhedsbreve fra flere forskellige virksomheder, der dagligt konkurrerer med hinanden om, hvem der bedst muligt kan markedsføre sig selv overfor kunderne.

Ved at sende fysiske breve som en del af en offline markedsføringsstrategi, har din virksomhed desuden mulighed for at ramme netop den målgruppe I ønsker inden for et større eller mindre geografisk område.

breve-i-postkasse

Send breve hurtigt og smart

Selvom det kan være en større omkostning og et tidskrævende arbejde for virksomheden at udsende fysiske breve frem for at sende e-mails og annoncere på de sociale medier, kan det altså være en god investering. Ved offline markedsføring gennem fysiske breve skiller din virksomhed sig nemlig ud fra alle andre virksomheder, og dine potentielle kunder vil i højere grad huske netop din virksomhed.

Hvis din virksomhed gerne vil spare penge og arbejdskraft på at skulle kuvertere alle de mange breve, kan I eventuelt få et professionelt firma til at stå for kuvertering af brevene. På den måde er I sikret, at forsendelserne kommer hurtigt ud til de rigtige modtagere.

Det giver jer samtidig mulighed for at gøre noget ekstra ud af jeres breve – for eksempel ved at tilføje brochurer eller forskelligt indhold i brevene, eller lægge brevene sammen med jeres månedlige magasin.

Det er naturligvis lettere, hvis alle jeres modtagere får det samme brev. Men ved at tilføje brochurer eller gøre brevene mere personlige og tiltænkt den enkelte modtager, vil breve skabe større opmærksomhed og interesse hos modtageren.

Det kan derfor være en god idé at gøre lidt ekstra ud af det fysiske brev, hvis I gerne vil opnå bedre resultater end ved online markedsføring. Det er nemlig i høj grad den personlige kommunikation, der både kendetegner de gamle fysiske breve, men som også virker bedst på modtageren.