Branding

Et centralt budskab hjælper dig med branding som Australian Bodycare

Når man gerne vil etablere sig som et brand, ligger der meget forarbejde – og der er meget arbejde med vedligehold af det brand. Det kan dog sagtens være indsatsen værd, for der kan være meget at hente ved at etablere sig som et kendt brand.

Har man et brand, kan der organisk komme nye kunder i butikken, fordi det er kendt, hvad man som virksomhed står for. Eksempelvis kan man som forbruger forhøre sig i sin omgangskreds (meget normalt blandt forbrugere), og er man etableret som brand, kan omgangskredsen pege den potentielle kunde i ens retning.

Det store spørgsmål bliver så, hvordan man etablerer sit brand, og her er den centrale historie eller det centrale budskab et godt sted at starte. Det centrale budskab og den centrale historie bør skinne igennem og være grundlaget for brandingen – eksempelvis som Australian Bodycare gør det.

Ældgammel og utrolig simpel

For Australian Bodycare er historien og budskabet relativt simpelt. Produkterne fra Australian Bodycare er centreret om det australske træ tea tree og olien fra disse træer. Altså tea tree oil. Det har forskere fundet ud af er godt for flere ting, men det er noget, den oprindelige befolkning har brugt i 1000 år.

Det er en god historie for Australian Bodycare, og det er også deres centrale budskab. Tea tree oil bekæmper bakterier, og det er nyttigt i mange situationer, og så er det relativt mildt mod huden. Den historie slår Australian Bodycare hårdt på, og det er smart.

Der er en forbindelse til fortiden og det traditionelle, og der er fokus på en simpel tilgang. Det er smart i denne tid, hvor mange gerne vil skrue ned og komme lidt mere i kontakt med de naturlige dele af livet. Australian Bodycare kan fortælle historien om, hvordan de har taget det traditionelle australske olie, som er blevet brugt i århundreder og forfinet og tilpasset det, så det passer til det moderne Danmark.

I øvrigt er Australian Bodycare dansk, og hjemme i Danmark er det også en klassisk historie at bruge i markedsføringen, selvom det ikke er så unikt brandingmæssigt.

Branding har skabt OnePlus

Branding har skabt OnePlus

For godt 5 år siden var der ikke mange, der havde kendskab til mobilmærket OnePlus, men på rekordtid fik firmaet skabt en masse omtale. Det var blandt andet på ryggen af et særegent invitationssystem, som skabte en masse omtale, men kommunikationen har altid været klar.

Det har blandt andet været med til at give OnePlus en markant position på markedet – blandt andet kalder Berlingske OnePlus for det femtebedst sælgende mærke i Danmark.

Fortællingen har været klar fra start for OnePlus, ligesom den er for Australian Bodycare. Firmaets motto er ”Never settle”, og produkterne har blandt andet været kendetegnet ved altid at være udstyret med det nyeste hardware.

Det er den samme fortælling, som stadig kommer fra virksomheden i dag, og selvom prisen er steget for hver ny version, er det stadig et billigt alternativ til konkurrenterne med samme hardware, og det spiller kun ind i brandingen om ikke at nøjes med komponenter, som ikke er de bedste.