Derfor skal du vælge foliering af dine magasiner

 

 

fordele-ved-foliering-af-magasiner

Magasiner og produktkataloger i fysisk form bliver stadig den dag i dag benyttet af mange butiksejere, virksomheder og organisationer. Magasiner er en god måde at brande sin virksomhed på, så sandsynligheden for, at modtagerne husker dig og vælger dig næste gang de har brug et produkt eller en ydelse du sælger øges.

Måden du præsenterer dit magasin for modtageren på, kan dog være afgørende for, hvorvidt modtageren får lyst til at læse dit magasin. Derfor er det vigtigt, at du også præsenterer dit magasin for modtageren så godt som muligt. Dette kan du blandt andet gøre ved at benytte foliering.

Fordele ved foliering af magasiner

Der er mange gode grunde til at vælge foliering af magasiner. Den væsentligste grund er, at foliering er et oplagt valg, hvis magasinet skal sendes med en form for indstik som et bilag, brev, vareprøve eller bare et lille stykke chokolade. Folieringen holder magasinet sammen, hvilket sikrer, at de forskellige delementer, som skal medsendes, ikke falder ud under distribueringen.

En anden god grund til at benytte foliering er, at det skaber nysgerrighed og interesse hos modtageren. Det skyldes, at der ofte følger noget med magasinet, hvis det er folieret, og mange vil derfor være nysgerrige på, hvad det er, der er sendt med. Folieringen lokker på den måde modtageren til at åbne og se, hvad der gemmer sig indeni.

En tredje god grund til at foliere sin magasinpost er, at folieringen beskytter mod vind og vejr. Hvis det regner meget under distribueringen, kan magasinerne risikere at blive meget våde og dermed ødelagte, fordi papiret i et magasin er forholdsvist skrøbeligt. Med foliering omkring, er det kun folieringen, der risikerer at bliver våd, og magasinet er dermed bedre beskyttet mod regnfulde dage.

Endelig er en fordel ved foliering, at det giver et mere eksklusivt udseende til magasinet. Folieringen er en form for gaveindpakning, der signalerer til modtageren, at det, der er indeni, er værdifuldt, og noget som afsenderen har brugt tid og penge på at få leveret ud i god stand.

postmand

Skab forskellige indtryk med forskellige typer foliering

Udover de nævnte tre væsentligste fordele ved foliering, er det også et ekstra plus, at foliering findes i forskellige farver, som kan skabe forskellige indtryk hos modtageren. Ønsker du at skabe nysgerrighed hos din modtager, kan det være ideelt at benytte en sort foliering. En helt sort foliering skjuler indholdet, hvilket skaber nysgerrighed og interesse hos modtageren. Er folieringen ovenikøbet personligt adresseret, kan det skabe øget nysgerrighed og interesse, og modtageren vil højest sandsynligt hurtigt pakke folieringen op for at se, hvad der gemmer sig indeni.

En sort foliering er dermed god at bruge, hvis du skal sende et magasin eller en direct mail til en modtager, der ikke abonnerer på dit magasin, eller som ikke allerede er bekendt med dit brand. Det kan dog også være effektivt, hvis du bare gerne vil overraske din modtager. Ulempen ved en sort foliering er, at den kan virke en smule uindbydende at se på.

En klar og gennemsigtig foliering er derimod indbydende, personlig og oplysende. Med en gennemsigtig foliering er det muligt for modtageren at se hele indholdet, og der er dermed intet, der er skjult for modtageren.

En klar foliering kan være god at benytte, hvis modtageren abonnerer på dit magasin eller er bekendt med dit brand, fordi det skaber en form for genkendelighed. En klar foliering har dog den ulempe, at den ikke skaber nær så meget nysgerrighed og spænding som en sort foliering, og du kan derfor risikere, at modtageren slet ikke åbner folieringen og læser dit magasin.

Begge typer foliering kan dog skabe interesse hos modtageren, og kan derfor være effektivt at benytte, hvis du skal sende magasiner til eksisterende eller nye kunder.