Salgstraening kursus

3 ideer til kurser og træning, der øger din omsætning

 

 

Det at drive en virksomhed kommer i grove træk altid ind til en enkelt ting, når man skærer det ind til benet, nemlig om man omsætter for mere end man har af udgifter.

Der er ikke meget ved at have en virksomhed, hvor der er flere udgifter end omsætning, fordi så taber man penge. Det kommer der ikke noget godt ud af for nogen i virksomheden.

Nogle gange skal man ud og skrue lidt på nogle knapper for at kunne skubbe balancen mellem omsætning og udgifter i den rigtige retning, og det kan let være ved at få tilført noget ny viden eller nogle nye kompetencer til virksomheden.

Her er 3 bud på, hvad man kan kaste sig ud i af kurser i virksomhedsregi for at skabe noget mere omsætning for din virksomhed.

Sælg mere med salgstræning

Der er en masse forskellige ting, man kan gå ind og pille ved i salgssituationen for at blive mere effektiv. Det ved mange nok godt, men det kan være svært at knække nøden selv.

Man kan derfor ty til en ekspert, som ved, hvad han eller hun snakker om. Der findes mange, der tilbyder salgstræning, og det kan være svært at finde den rette. Dog kan salgstræning være med til at øge virksomhedens omsætning gevaldigt, hvis man formår at lukke et salg bare hver 7. gang i stedet for hver 8. gang.

For mange virksomheder gælder det nemlig, at enten er ydelserne så pristunge, at et enkelt salg mere om måneden kan hente investeringen i salgstræning hjem, ellers er der så mange mulige salg, at en beskeden procentuel forøgelse i salgsraten kan betyde en væsentligt større omsætning.

Og det er ikke kun sælgere, der kan have godt af salgstræning. Alle i virksomheden der har med kunder at gøre, kunne i og for sig godt have god brug af at kunne sælge virksomhedens ydelser, når de snakker med potentielle kunder.

Kom ind i Facebook-kampen

Facebook kursus

Selvom man ikke skulle tro det, så er der stadig mange, der ikke tror på at annoncere på Facebook og generelt satse på sin online synlighed på sociale medier. Det på trods af, at der er over 3 millioner danskere på Facebook.

Alene mængden af mennesker burde gøre det værd at forsøge sig med en indsats på Facebook for langt de fleste virksomheder.

Det kan nemlig lade sig gøre at fange langt størstedelen af de købeklare danskere på Facebook, og netværket har en annonceringsplatform, der giver mange muligheder for at ramme folk forskellige steder på nettet.

Træning i PR

Hvis det kan lykkes at komme i medierne, kan det give en masse opmærksomhed om ens virksomhed, som man kan bruge til noget positivt. Opmærksomhed kan nemlig omsættes til interesse, og kan man overbevise de interesserede om at købe, har man næsten hevet folk gennem salgstragten.

Et succesfuldt push for at komme i medierne kan give en masse opmærksomhed, som kan være svær at få andre steder.

Folk har nemlig større tiltro til det, der står i den redaktionelle del af medierne, end de har til annoncer i samme medie, så derfor kan der følge noget troværdighed med den opmærksomhed, som kan være værdifuld.